Thursday, January 15, 2009

MUET result..

duhhh..aku taktaw and x pernah ambil tahu bila result keluar..mase nk daftar pon mak yg bising2 suruh ambil borang..aku leka...then mak yg ambilkan borang..paksa suruh isi itu ini..aku hanya menurut perintah..kemain risau mak..aku?? xde perasaan..penting sgt ke muet tuh?? bila tau kalau x ambil or x lulus x boleh grad..ok lahh..aku ambill..still xde perasaan risau dlm jiwa..rupanya susah nk ambil muet nie..kene daftar beberapa bulan awal..then kene bayar rm60..kene pilih tempat..blablabla..mende2 nie la yg buat aku malas nk ambil..nasib baik aku ade mak yg begitu concern bab2 pendidikan nie..nk ambil borang kt mmu aku blurrr...xtaw nk ambil kt mane..last2 aku ambil kt muar jugak..bertempat di sekolah sultan abu bakar..aku memulakan operasi muet-memuet nie..owhh rupa-rupanya aku pernah belajar masa foundation dulu..tp tu la..otak dah lemau..

semalam ayah cakap, "result muet da nak keluar khamis nie.."

"owh yeke.." tuh jek jwpn aku..

"Diba nak ambil borang lagik?" tanya ayah..

"erkk..nk buat apa?? kn da ambil dah.." jwp aku..

"yela buatnya kalau diba nk ambil lagi.." terang ayah..

owhh now i see..ayah igt aku x pass kot..yerr mmg la aku ckp aku buat memain jek..ala kadar sekadar termampu..aiseh ayah nie...then hari yg aku tak tunggu2 pon tiba..ayah igt kan lagi pasal result..seriously, aku xtaw cmne nk check..tunggu surat ke?? or chechk through online?? or tunggu mak jek ambilkan..tapi kerana ayah begitu eager n curious ttg result muet aku..aku ringankan punggung pegi check online..


MALAYSIAN UNIVERSITY ENGLISH TEST (MUET)
End of Year 2008 Result


Index Number :
MJ505/3503

Identification Card (IC) :
890106-01-6308

Name:
ADIBAH BINTI ALI

BAND ACHIEVED :
4

alhamdulillah..bersyukur aku ke hadrat Illahi dgn rezeki yg diberi..so smbil nk check td..internet agak lagging (biasela dial up..) so sempat la aku post blog..hehe..see ayah! i dont need to retake the exam :P

3 comments:

Rfq Kml said...

band4 sia !

Anonymous said...

nak tanye cket

saye terhilang result muet

dan untuk mendapat salinan result muet saye perlu sertakan sekali index number

tapi dah lupe..

camne?

adibah said...

tnye pejabat pendidikan