Thursday, January 15, 2009

kepulangan angsa-angsa..

selama ayah dgn mak pergi perak hantar braem ke utp, rupa2nya angsa-angsa dihantar ke rumah pakcik..takot mati kelaparan kate ayah..then ptg td aku keluar tgk2, angsa-angsa tuh da ade dalam sangkar..uishh gile besar dah!! ape pakcik bg diorg makan?? aku rase baru minggu lepas aku balek..or x silap aku ayah baru beli..keciikkk jek mereka..skarang agak besar tak hengat! and aku rase sangkar tuh dah x sesuai untuk tempatkan diorang..

Tina and Atan

ini dia angsa2 yg dimaksudkan..ayah beli dekat pasar mane ntah..seekor rm65, tp ayah beli dua ekor dpt diskaun..semuanya rm100 jek..aku nak tengoklah diorg keluar berjalan2..so aku bukaklah sangkar tuh..tp diorg x keluar2 pon..bersopan sungguh..

then aku pergi goreng cekodok kejap sebab mak nk sidai baju..

selepas beberapa minit...

aikk! x keluar2 lagi..aneh! then mak ade mintak hanger untuk baju..so aku ambil kesempatan menyodok angsa2 nie dgn hanger untuk suruh diorg keluar..masih berdegil!! aku berfikir sebentar..then tepat2 mata aku terpandang sebatang penyapu..idea jahat sudah dtg..cm taw2 jek penyapu tuh nk duduk situ..ape lagi..aku rodok la angsa2 nie dgn penyapu..bertempiaran diorg lari keluar..smpai terberak atas lantai..cett!! tak gune..then ayah suruh aku bersihkan..padan muka aku..

"kenapalah manusia ini kejam terhadap kita yer Tina.." kate Atan kpd Tina

kasih sayang sesama angsa dipupuk oleh Tina dan Atan

sampai sekarang aku tak tahu angsa2 nie jantan betina or jantan jantan (gay) or betina betina psl cikgu bio x pnah plak ajar cmne nk bezekan jantina angsa..Atan dan Tina tuh hanyalah nama yg diberi aku sendiri kpd mereka..maaf jika ada pembaca yg bernama sedemikian atau sedara mara pembaca..

2 comments:

Rfq Kml said...

hahahahah kiut gile name atan bagi kat angsa ahahahahahah

adibah said...

sape yg kiut? org yg bg name?? mmg laaa