Sunday, June 26, 2011

Review Laddaland



sape dah tgk cerita ni? angkat ketiak sikit.

aku rasa semua yang baca review, sinopsis dah tahu kisah ni pasal ape. tgk trailer dekat atas pun dah cukup la bagi gambaran. pasal satu family pindah rumah nak bina kehidupan baru then something came up tralalalalala *cliche

for personal review, aku rasa cerita ni boleh tahan seram. standard cerita hantu thailand memang tak mengecewakan. cerita ni boleh dikatakan seangkatan dengan Shutter, Coming Soon, Bupah Rahtree, 2 alam dan lain2 lagi la. siapa rasa cerita2 aku sebut tu seram, maybe Laddaland sama level or atas sikit. orang thai kalau buat horror movie memang two thumbs up la! sebab 1st jalan cerita tak mengarut macam indo, and ade motif yang nak diketengahkan selain penghasilan hantu semata2. tapi ade unsur kekeluargaan di mana seorang ayah berusaha keras nak menyatukan keluarga mereka.

cerita die takdelah menggunakan pengeluaran hantu 100% nk bagi seram, bunyi2 die pun da cukup angker. Garapan cerita memang seram, boleh dikatakan almost 70% masa tayangan aku buat awning atas kepala, kasik halang pandangan sikit sebab cuak. aku rasa stress gile tengok, taknak terkejut punya pasal.

orang kata cerita ni berdasarkan kejadian nyata disebuah daerah di thailand yang bernama Chiang Mai dimana disana sering terjadi kejadian supranatural dan kematian-kematian yang misteri. rasa macam betul pun ade pasal memang ade pintu gerbang "welcome to laddaland" sebesar2 alam. betul ke? wallahualam.

Rating: 8/10 (umakaihh)

malam ni rasa mcm nak tidur dgn mak lah..


No comments: