Sunday, July 10, 2011

Stepping ahead

Alhamdulillah, status aku dah berubah as a graduate student. walaupun agak lambat dapat berita since a bit lost contact dengan rakan2 berkerjaya sekarang, excited weihh call member, siap post kat twitter..last2 sorang reply, diorang dah check dah dulu. terbengang. now tengah fikir nak upload gambar ape utk paparan skrin convo nanti. tetibe kene letak speech sekali. hadui fail lah!





gamba ni rasa2 ok?


tak pun...





takut kene baling telur plak

atau...




berpijak jek la di bumi nyata..







tataw laa nape aku tegamak nak publish..



Alhamdulillah jugak la, azam tahun ni almost nak tercapai. wah ade jugak azam, memang ade bro. memang cita2 tahun ni nak habiskan study. ikutkan perancangan tahun ni jugak nk start kerja. erkk *tersedak...cakap pasal kerja pulak, ade sikit la terkilan pasal tak attend interview harituh. pikirkan diri ni terlalu muda so tangguh la kejap. jap lagi dah takde sorang pun nk contact balek. tu la lain kali jgn menyombong ngn rezeki Tuhan. you see now..sape yang gigit jari. end up tension la aku sorang2 bile sekor2 duk tanya bile nk kerja.. shut up please.

kalau nak sambung master, awal2 lagi memang tak termasuk dalam wishlist. tunggulah dah kerja setahun dua, then insyaallah nak sambung. sekarang ni master-kan diri in bed kat dapur dulu, mana taw perancangan Tuhan yang satu tu lebih awal. eh eh. buat masa ni kumpul duit bayar hutang. tuh PTPTPoooo tu sape nak bayarkan?

semalaman aku tak tidur, duk search any vacancy available kat muar. macam sedih jek kan dgr. yerp, memang dah decide habis la ni nak stay bawah ketiak mak. lame buat analisa sensorang tgh2 malam. cari kerja bukan mcm beli dress kt thepoplook yg nampak jek cun dalam gamba tp bile pakai sendiri mcm haraaaamm. ni utk long term, so haruslah tak sedar tgk jam dah dekat subuh. kesian makcik sorang tu tak dapat tidur katenye pasal dgr aku online. ntah aku buat bising ke? aku tgk hanyut jek die. end up pukul 7 lebih aku tersadai kt sofa depan. pastu pindah bilik. pastu..ntah mana lagi tmpt aku pindah randah tidur.

tadi mase check status, tetiba rasa 4 tahun kejap sangatt. rindu rasa nak print notes, tulis nota kecik2 hafal depan exam hall, nak highlight notes sampai cukup 7 warna pelangi, nak gelabah sama2 buat aasignment last minute , rindu redbull, nescafe, bubble tea, coke etc etc...

banyak benda bukan takat belajar dalam kelas bukak buku dgr lecturer bebel sambil buat muka konfiden paham. tapi boleh belajar pasal hidup, susah senang, how to survive, get through tough time yang dah aku belajar sikit2. benda paling bermakna yet complicated that i have learned, satu benda yang buat aku belajar utk jadi lebih kebal dari tahun ke tahun..

ape die kawan-kawan?




yerr pandaii...






FRIENDSHIP..or some might called it friendshit as well. trust me, too much to learn. haha

first rules first, tell your secret to others doesn't count him/her as..err what do we call it..BFF? yeaa booooo to the shit! ingat ni, esok lusa masing2 tikam belakang, habis semua kisah luar dalam skirt keluar. mase tu barulah sedar mana intan mana permata, mana handbag ori or handbag petaling street, mana Gucci mana Gussi, yang mana drama queen, emoshit prick trolololo...

semua kau akan kenal.

but still, that's how we live. and one day kau akan thankful for those dramas happened. coz then it will make you a tougher bitch. kebal luar dan kebal dalam. dah boleh bersedia nak menghadap beriban lagi manusia macam tuh. and when that time arrives, you will sit calmly and said "aku kenal orang mcm ni..dah selalu jumpa"

ok2 back to the straight line

Anyway congratulation to those yang status dah berubah. ni bukan status yg from complicated to married ntah ape2 budak sekolah tu k..ni status far better than that. status that showing you are ready to step into the real world. status that will remain something as memories.

Let's stepping ahead for the future and behold peeps ;)

No comments: