Wednesday, June 1, 2011

Twitter Trending and the moral issue

Tetibe jek budak ni jadi femes. rugi. die takde account nuffnang. kalau tak dah beribu riban jugak kau dapat budak. acutally this girl famous and become twitter trending after her confession berani mati about her virginity. saiko la kau.

as a concern and purely malaysian, aku pun terikut sama nk jengah pasal budak ni. aku takde nak komen banyak la. cuma kesian. kesian pasal die ni budak kecik lagi. baru 14 tahun tapi dah berani nk buat itu ini. hebat la kau dik, banyak benda kau dah buat dulu dari aku. teringin jugak nak tgk org # nama aku as trending one day. ajar sikit? kehkehkeh

secara tak langsung budak ni juga mampu membuat rakan2 die seperti iqa, daniel erish, dan tah sape2 lagi jadi famous. perghh asal la aku tak kenal die sebelum ni?? rugi rugi..

one thing yang boleh dilihat di sini. tak susah nak jadi glamour. kau buat la post kt fb ke twitter, twitter maybe susah nak perasan, or blog, beritahu perihal diri kau yang buat orang nak maki , sebagai contoh, "aku baru jek rogol seekor anak kucing sehingga mati" then, upload along with the picture. sure then five minutes later kau jadi world trending. tak susah. tapi lepas tu jangan heran kalau dapat ugut bunuh. orang malaysia kite memang concern hal2 negatif ni. cube kau buat status fb "alhamdulillah dapat tunaikan solat subuh" ade diorang kisah? takde beb. kalau ade pun mungkin komen negatif "aik selama ni x solat subuh ke?"

other thing, memang nampak la budak2 sekarang kesah ape couple2 ni. main sana sini. bagi diorang, hidup ni kene follow up. mesti Amarekaa! tak minum coca cola tak cool. pengaruh drama sana kuat. kalau perasan, drama2 yg budak ni create dalam blog die sume ala2 Gossip Girl. berdarah kepala sana sini la demi boifren. tukar2 pasangan hal biasa beb. aku hot. daring enough ajak couple ikut facebook status. gua tabik! sampaikan jerawat pun kau buat post mintak maki. apehal. erk nampak sangat aku follow full. bukan ape, aku concern jek. aku kan malaysian.

tapi aku observe jek. takde letak komen or # budak ni kt twitter. cukup la die dah kene maki bagai. ramai yang mengutuk gile babi, tak kurang gak ade yg bagi nasihat positif. yerla budak masih mentah, hijau lagi, belum kenal dunia. pintu taubat die masih terbukak. so, give her a chance. tunggu die dah besar, dah cukup tumbesaran, insyaallah dia meroyan sensorang hantuk2 kepala "ape aku dah buat?? ape aku dah buat??!"

or maybe sekarang ni pun die tgh kene belasah ngn bapak die dgn tali pinggang.

kite doakan sama2.


No comments: