Sunday, June 12, 2011

"kau dah apply kerja?"

"buat apa sekarang? dah kerja belum?"

"kau taknak kerja ke?"

aku baru jek habis intern 2-3 minggu lepas. at least bagi ah aku rest2 setahun dua sampai habis betul2 naik pentas, salam siti hasmah (hopefully), ambik scroll, bergambar peluk ramai2 dgn kawan2 dan musuh2. baru rasa ok lah ni aku dah ready nak kerja. ni status as a student pun tak berubah lagi. aku tak marah siapa2 gasak aku dgn soalan2 annoying tu. standard la kan kalau nak borak2 kosong mesti terkuar punya soalan "buat ape skrg?"

bukan aku takde kerja langsung, at least aku jadi driver tak bertauliah kakak2 aku, belajar bangun pagi, belajar mengenali ikan2 di pasar, belajar cari jodoh masak asam pedas (rencah dalam paket jek), isi mase2 terluang dgn drama2 yg tv3 dah sediakan, jumpa kawan2 sementara ada masa2 terluang ni, esok lusa masing dah berkeluarga anak lapan, jangankan kata nak call, nak tgk telepon pun tak sempat.

well at least ade lah jugakkan aku buat.

relax, one day nnt aku kerja la. come on, sape taknak duit. sape tak teringin kumpul harta sendiri, sape taknak pakai porsche (walaupun tahap2 aku minat persona jeh), sapa taknak beli rumah 3-4 tingkat, sapa taknak hantar mak ayah pergi haji 4-5 kali walaupun seru sendiri tak sampai2. senang kata sape taknak senang kan?

just bagi aku masa.


No comments: