Thursday, June 23, 2011

a complicated life of someone

sesetengah orang memang suka benda yang complicated. ade jugak yang tak suka tapi die tak pandai so die menggunakan kaedah yang complicated, walhalnya kaedah yang senang lagi cepat ade depan mata.

ape yang aku mencarut ni sial?

well senang kata aku mmg tengah nk kutuk seseorang. jahat? biarkan aku tanggung dosa sendiri. or kalau nak share2 dosa, sambung lah bace post ni.

tapi aku belum tergamak nak dedahkan identiti mangsa. cuma ade sesetengah benda jek aku nk tekankan. sometimes, we need to forget about money being organized.

situasi di pasar raya, waktu malam.

seorang makhluk Tuhan nak beli barang keperluan, first thing first tengok harga, dan banding. ok la tuh, nak bayar guna duit sendiri. after that nk tengok tarikh luput.

lama berfikir...

kenapa tarikh luput cepat sangat..
tengok harga balik..
berbaloi ke beli benda yang mahal untuk tarikh luput yang sekejapan?


fikir lagi..

tanya orang sana sini..
banding harga..
cari barang yang tarikh luput lama lagi..

berfikir..
bebel kat orang yang tak berkenaan..

come on! it's just a stupid expiry date. tak perlu drag benda tu sampai pasaraya nak tutup. sampai bile nak habis ni?

tu baru part nk membeli belah.




ni masuk part jawapan-lari-dari-soalan. aku lately ade masalah dgn benda2 mcm ni. bagi aku rimas. orang tanya lain, kau jawab lain. samala mcm kes makcik HR haritu.

bayangkan situasi mcm ni..

A: haii makan nestum? kan nasi ade..

B: eh ni bukan nestum, ni oat..kan nestum haritu dah habis, tu beli baru semalam, sekarang ni nak habiskan oat dulu, yang semalam nestum baru beli tu nk bukak rase membazir nantila dulu lalalallalalllaal....

*
jawapan dah ke laut ditambah dengan fakta2 yang tak perlu*

jawapan yang diperlukan mungkin hanya "ni oat, tak rasa nak makan nasi so makan oat jek" dah cukup sampai situ. tak perlu keluar sampai beli2 baru ni semua. why don't you save ur lame talk to someone else.

aku bukan tak boleh nak lame talk langsung. selalu jek aku berbual perkara2 lagha dengan kawan2. but for certain reason, aku boleh jadi rimas kalau benda tu tak penting langsung utk aku ambil tahu. itu susahnya, orang lain tak tahu. tapi aku dalam hati duk menyumpah. jahatt jahatt..

tu baru dua..ni masuk kes tgk tv pulak.




A: pergh fasha sandha nyanyi siutt..

B: eh ni kan lagu kumpulan Candy die nyanyi..kumpulan Candy ni dulu salah sorang die kahwin dgn ezri hashim..ezri hashim tu penah jadi juri masa kt AF dulu..ahli kumpulan die yg orang sarawak tu tak silap yg kahwin dgn ezri hashim..lupe nama die lah..sape ekk lalalalalalallaa... *duk pikir sapa nama ahli kumpulan Candy yg kahwin dgn ezri hashim kejadah haram aku tak kenal sape tu...*

terganggu konsentrasi tgk tv jap.

u see now? how complicated life could be when it's unnecessary at ALL! takde sapa susah2 pikir tarikh luput dan banding harga sampai cmtu sekali, takde sape suh bagi jawapan mencarut2 orang taknak tahu, and takde sape tanya soalan utk dipikir sampai boleh kene kanser otak.

please, hidup jangan nak fikir banyak. migrain nanti.

1 comment:

j said...

Perghhh kejam