Thursday, March 24, 2011

perkara tipikal kalau result exam keluar..

Result SPM baru jek keluar semalam. Tahniah diucapkan kepada semua. cemerlang ke, biase2 ke or even gagal sekalipun, korang di-consider berjaya jugak la menjawab semua paper dan habeskan sekolah. trust me, dah masuk U ke kolej ke takde sape nak tanya psl SPM. maybe kalau borak2 kosong tu ade la. maksud aku takde kenal2 jek terus nak tanya. kalau aku, bagi makan selipar jek tuh.

but anyway congrats to iwan. kau dah cipta rekod A paling banyak dalam family. kire mcm upacara penutupan anak2 encik ali habis sekolah semua. keep up the good works bro.

kalau perasan, dalam mana2 paper; utusan, metro, harakah sekalipun, asal result SPM jek mesti fokus kat pelajar2 kurang upaya la, anak tukang kebun la, hatta anak penggali kubur sekalipun. kenapa eh? adekah pasal nak beri kesedaran pade kite semua yang diorg walaupun susah tapi masih mampu berjaya. kenapa takde berita "walaupun saya kuat clubbing, saya masih mampu bahagikan masa dengan belajar.." atau "walaupun kurang kasih sayang pasal bapak saye kahwin lain, saye mampu buktikan kejayaan dalam SPM.."

org susah jugak whattt...

aku rasa susah senang sume bergantung dalam diri sendiri. benda2 tu semua berpunca dari jati diri. kalau kau nak belajar then kau akan belajar. kalau taknak, dah takpe, tutup buku tu, esok jek belajar (macam aku). dari dulu aku pegang satu prinsip, mase tu sentiasa ade. walaupun exam lagi 2 jam, takpe ade mase lagi. tak caya tanya member2 MMU gua. dah nak masuk exam hall, boleh taktau lagi certain benda, time tu jugak gelabah nak absorb. kan mase ade lagi. kehkehkeh. dont try this at home.

macam aku dulu, memang frust dpt result SPM. aku mengaku aku tak belajar . salah diri sendiri. walaupun tak bercinta tp dalam masa yg sama aku tak suka belajar (takde kait). sebab mase tu aku rase life aku dah cukup la pagi sekolah, petang kelas tambahan, pastu malam tuisyen. bayangkan dari pagi sampaiii malam duk mendengar ikatan kimia, f(x)=blablabla, bile tiba tuisyen malam otak aku rase macam taknak terima apa2 dah. so wahasilnya, aku duk borak ngn member sambil tgk lelaki. kan best. it was like everyday aku buat benda yang sama. so there was no no no time study for myself. sebab tu result mcm cibai gamaknye. but still, aku bersyukur. Tuhan bagi aku ape yg aku deserve. and serve ur right! haha

and felisss laa..usually when student get good result they tend to say something like "tak sangka aku tak belajar pun dpt A!" ah that is sooo bullshit. yeah u could say that but people surround might get annoyed and would think that u r belagak. tak pun paper tu senang kot.

atau

"aku belajar mcm nak mati macam ni result aku?"

think twice..




u deserve it..

No comments: