Friday, March 11, 2011

kisah jam tgn

semalam aku nearly hilang jam. hilang jam jek. kecoh betol kan. tp bila pikirkan balek, jam tangan tu mak aku bagi, dan paling bertahan lama aku penah pakai. it was a gift masa aku 18 tahun, ke 19? tak ingat la. tapi kalau da tolak tambah dgn umur aku sekarang, kira dah 4 tahun jugak aku pakai.

balik kerja dalam 6.30 ptg, selalu singgah surau dulu sebab aku tahu balek rumah aku terus nak menempelkan diri kat katil. maybe pasal jam tu dah lama sgt pakai so aku just letak jek sepah2 atas sejadah. tak sedar mase nak balek tu tak pakai. yang best tu belum sampai guard house lagi aku da perasan jam tu takde, tapi aku still menapak ke parking jugak, maybe dalam hati ade ni kat mana2 dalam beg aku campak. jauh bejalan aku godeh2 jugak. pelik, takde. pastu bukak beg telekung, depan2 org ramai time tu kau nk bukak telekung. holly sgt. dah sampai kete aku cam pasrah. memang takde. so maknenye kene menapak lg la ni ke surau. hack jauh gile ok. last2 aku drive jugak dekat2 guard house. matilah parking mana2. taknak jam hilang, jap lagi kete plak ilang.

sampai guard house, kene check bag. crap, as a trainee kat situ, aku not supposely bawak phone. tetibe guard tu seluk2 bag aku. time tu rasa macam kene cabul jek. apehal tetibe nak check selama ni aku lepas jek. tapi aku pandai. aku cakap ngn die takde apelah! haha pasal kau myanmar so aku as a origin citizen, aku rase die tak berhak nak check aku sedangkan pendatang sebenar adelah kau! tetibe..

dah penat menapak ke surau aku terus pegi sejadah aku guna tadi. adeh ade makcik tgh solat plak. tp dgn selamba anak tapir aku geledah sikit depan tu. mesti makcik tu solat x khusyuk pasal tudung ngn beg die aku tolak2. kehkehkeh. tapi jam tu dah takde, aku da panik. mcm mana ni? time tu aku sedar jam tu adelah penyumbang terbesar utk aku tgk masa especially mase nak tunggu balek keje. aku dah pasrah. aku rase cm nak balek jek. ni mesti ade minah2 kilang dah amek ni.

tetibe tergerak hati nk tgk atas rak quran kt surau tu. aku gembira. aku terharu. jam aku betul2 atas tu. mase tu tak pernah rasa happy mcm tu sebabkan jam jek. hehe. makcik yg tgh solat tu pandang aku pelik sbb senyum sorang2. aik makcik, solat pun boleh tgk2 org? dan dalam masa yg sama aku rase besalah terhadap2 minah2 kilang kat situ pasal aku da fitnah diorg curi jam aku.

pastu aku balek dgn bahagianya. berakhirlah cerita jam tgn takde motif aku. the end.

p/s: bosannyeee sabtu niii

No comments: