Wednesday, February 1, 2012

Misteri AMJ

Malam tadi aku rasa aku nampak hantu. hantu as in pontianak or..aku takdapat nak pastikan sebab aku hanya nampak sekali lalu..

semalam seharian suntuk aku hang out dengan syera. jalan2 melaka jek. but as usual, melarat sampai ke malam. bukan apa, sesat lebih. entah macam mana boleh tak jumpa jj baru tuh. ulang2 pusing jumpa bandar hilir balik. but still kitorang managed to arrive. a bit lewat. so dalam mencari2 barang syera, perut memang dah tahan lapar dah, turun bawah kat food court, semua tempat dah nak tutup. sah2 lah da pukul 10 malam. so we decided to eat outside jek lah.

as we discussed, better makan bila dah sampai muar. at least selamat dah sampai. bukan apa, lagi satu nak meredah amj pun satu hal. ade tempat memang takde lampu jalan. dalam hati, takpe dulu pun aku selalu redah jek.

so while on the road, kitorang borak mcm biasa. abende jek tak diborakkan. hal sepuluh tahun lepas pun masih fresh. and taktahu macam mana terkeluar topik yang buat aku cakap kt syera "aku turunkan kau kt sini kangggg.."and by that time aku cakap tuh, betul2 dekat jalan sebelah kiri jalan aku perasan something white at the pokok2 yg kat tepi, very high. susah nak describe. and syera ada cakap "eeeee takutnyaa...", she referred to what i was saying before since that place very dark. aku dah diam jek masa tuh. aku prefer not to say anything kat dia. dalam hati pikir "tu signboard tuh..signboard.."

sempat jugak aku terpikir, how dulu aku boleh balik malam sorang2 masa kerja dulu. tapi takdelah lewat mcm ni, masa kerja ade banyak lagi kereta lalu lalang. but still, let say aku sorang dalam kereta, ttbe ade jek terpacul kat belakang. mcm mana nk mintak tolong kt kereta lain?

so aku suruh syera take out phone aku, at a traffic light aku text mak aku mintak permission tidur rumah syera. yela lepas hantar die aku still kene balik sorang2 gak.

that night aku citer dekat syera. die tanya serious ke? well aku takboleh nk confirm, might be something else kan or aku salah nampak. benda tu pun sekali lalu jek.

so malam tu ade gurau gaduh2, aku cakap "aku nak balek laah cmni.."

syera cakap "balek lah..suruh "kawan" kau tadi teman.."





babi.

No comments: