Thursday, February 2, 2012

Dilemma

Few days back, i just quit my job. and then something else came, i got interview at Utusan as a sales executive, same position from my previous job. tapi dalam hati aku kata, pftt utusan, mana ada kerja tengah2 panas ni kan. so aku pergi juga. and then it was the longest 1 hour in the room. tak pernah aku kene interview dalam keadaan begitu proper oleh 4 orang ahli panel. rasa macam penjenayah pun ada. dalam keadaan tak prepare, entah sejarah utusan pun aku taktahu apa, aku kene soal bertubi2. at the same time aku tanya juga job specification, aku taknak pisang berbuah dua kali. kene kutuk pun satu hal jugak. tapi aku hati batu. kene kutuk time tu aku takde perasaan. dah habis interview baru aku rasa sakit hati. eh kurang ajar punya panel cakap aku demanding, spoil brat, tak buat homework blablabla.

so this morning, aku dapat call. it was from Utusan. but 3 missed called aku just let go macam tu jek. and then tak sedap hati. taktahu la sindrom ape ni tapi macam taknak, at the same time, aku takut takde pilihan lain. i mean, im jobless, and then ade job offer depan mata..so what else aku nak. rezeki dah datang, apa mau fikir lagi ma. so aku call balek. this woman yang interview aku harituh, aku kenal suara dia. of course aku dapat that job. and this lady ask me whether aku interested or not. so aku cakap, can i call you back, im in the middle of something. which actually aku perlukan masa untuk fikir.

Utusan, is such a big name. It's a good platform to start with. but once u start it, u have to commit. then suka tak suka, kau kene buat. kalau dulu aku boleh lah kari macam2 masa nak quit. tapi kali ni takkan aku nak buat benda yang sama. aku ada lah perancangan sendiri. maybe aku akan start with utusan for a year, then cukup masa aku nak keluar buat benda lain. tapi awal2 dah kene warning, i dont want u choose utusan as a stage for u to go anywhere then. mau kene saman ribu2 kalai buat hal.

so here i am. whining and blogging. while i could use the time to actually think.

it's ur future diba. decide.

No comments: