Sunday, January 29, 2012

kerjaya idaman

batuk tak hilang lagi. daripada kerja sampai dah quit tak hilang lagi suara rockstar. eceh cakap macam lama jek kan. padahal rekod perkahwinan kim kardashian pun hang tak lepaih lagi. sometimes aku rasa cute jugak bersuara serak ni. seksi. tapi kadang2 rasa rimas. member2 ajak karaoke pun tak lepas lagi. takut kang nyanyi nye sepatah dua, yang lebihnya batuk jek.

neway, doakan perjuangan cari kerja ni sampai ke penghujungnya. aku dah malas nak tunggu. lagi2 nak adapt dengan situasi baru. yang dulu tu dah ok cume bos jek tak okay. hopefully yang lepas ni dua2 pun okay. biar situasi dengan kerjaya seiring.

aku selalu bayang macam ni, mula2 masuk kerja, takde member, sorang2. then akan datang sorang makhluk baik hati pelawa makan, or sudi ajak borak. and then bila sorang bertukar jadi dua orang, tiga orang dan seterusnya. lepas tu aku rasa happy dengan kerja aku. aku stay. tapi dalam masa yang sama aku taknak terlalu attach. u know maksud aku, kerja adelah kerja. personal lain cerita. aku tak suka nak campur aduk. family time is family time. aku bukan jenis bawak jumpa kenalkan kat semua seterusnya marilah kita berbahagia. no no no.

or aku selalu bayang mempunyai bos yang sangat baik hati. beri kelonggaran utk aku buat kerja. flexi hour. asalkan kerja siap. tak nampak muka pun takpe, boleh buat kerja dari rumah. win-win situation. semua pun bahagia.

TAPI...kerja tu haruslah aku tak berjumpa or communicate dengan ramai orang. biar kasik aku duduk dalam satu bilik terpencil. kasik aku duduk sorang2 buat kerja. anything just contact tru email or im. cukup masa aku balik ke dunia aku.

masalahnya..

ade ke?

aku belum apa2 dah demand nak itu ini..






memang tak dapat lah kan

No comments: