Wednesday, June 3, 2009

buat seketikanya aku menjadi anak yg baik..

pagi-pagi dah bangun...jd driver mak njang ke hospital untuk mengambil darah..dapat angka giliran yg ke 8000++....sementara menunggu, rasa nak check my blood group..selama ini aku buat assumption aku berdarah kelompok O..kumpulan universal yg boleh menerima dan menderma kpd kesemua jenis kelompok darah..tunggu punya tunggu..giliran aku sampai dulu..pendekkan cerita, jumpa doktor, diarahkan ke kaunter makmal, paapppp! darah diambil di hujung jari hantu..tungguu...tungguuu..

owhh aku berdarah jenis A positive rupanya..baru aku tauu..

selepas mak njang selesai, kami pergi ke warung berdekatan utk sarapan..kesian mak njang, nak ambil darah punya pasal, terpaksa berpuasa sejak 10 mlm td..makan mak njang belanja..selamat duit..

on the way ke kereta...aku macam knal mamat nie....die pon pandang aku...owhh zaim! lama x jumpa..rupanya die buat check up utk ke US..sempat aku lihat surat tawaran dia..tahniah..kau memang deserve ke sana..and kau makin tinggi..berbual sekejap, kami pun berpisah..

pergi ke sungai abong sebentar nak beli lauk tengahari..pakai duit yg emak bagi pagi tadi..

selepas hantar mak njang ke rumah cik pip, aku pulang ke rumah yg x sampai sejengkal..tengok2..aduhh..angsa2 duduk dkt depan pagar..mcm mana aku nk masok? nk dtg dekat pon aku x berani..

telefon brahim, "kau kt mana? wei aku nk masuk x bleh angsa dpn umah..aku amek kau laa.."

brahim, "kt umah atok lg laa..pehal plak..masok jek laaa.."

"aku amek kau"

"haa"

tu jek nk cite..xde kait pon ngn anak yg baik :P

No comments: