Friday, March 9, 2012

Dilema lagi

orang kalau dengar dilema aku mesti menyampah. tak sudah2 masalah yang sama.

aku admit la, aku suka tempat kerja sekarang. nak kata stabil tu, belum lagi. tapi environment, friendliness of the people, the stress, the system and everything in between..inysa'allah kalau aku kuat, aku boleh bertahan kat situ.

so yesterday was kinda stressful when tim started to push us with the system and everything, should be faster as we're gonna go for operation starting from next week. aku tak kata la tim tu pushy ke ape, he's just doing his job. kitorang pun takboleh nak main2 lagi. sooner later masing2 akan face real job operation. tapi aku masih lembab dengan itu ini, but at the same time, the people surround me, aku boleh cakap diorang ni supportive. aku tak rasa macam kerja, but more on group study. tak rasa left alone bila aku takdapat nak pick up something.

so yeah, i like it.

but then something else came up..


zeng zeng zeng..


from previous previous entry aku ada sebut pasal utusan kan, but end up aku pilih singtel. jangan tanya la kenapa, aku pun tak tahu kenapa aku pilih singtel, tapi masa tu hati aku lebih kuat mengatakan singtel...singtel..singtel..cewah.

eh neway jangan ingat aku belagak ke apa. ni aku nak share jek..

keh sambung..

so bila aku dah buat pilihan, aku taknak toleh belakang lagi. menyesal2 ni semua buang jauh2. so now i've been with singtel about a month, alhamdulillah aku masih hidup lagi. even gaji tak berapa nak survive, for the sake of experience, aku tak kesah. aku percaya rezeki tu ada kat mana2. maybe ni jalan yang Tuhan nak beri.

and then all of sudden, i've got a call from utusan..again. and then....the rest aku conclude kan, utusan offers me a marketing post...with a salary of....and benefits..plans..my priority..and everything...last quest "will you willing to consider back?"

it was a long conversation, that put me into dilemma..sekali lagi.

i've rejected them once, i'm not glad about it but i relieved. but reject them for a second time, akan buat aku guilty. let say, what if aku tak survive kt singtel, on that time aku takboleh la nak ungkit pasal utusan lagi.

ok aku admit, this thing buat aku rasa proud, i mean sapa tak nak rasa wanted betul tak..eventhough current work aku dah start suka, but at the same time aku masih tak sure boleh buat ke tak. and then come another offer.. Tuhan memang betul2 menguji.

aku ada pikirkan pros and cons. aku sekarang ni stay kat tempat yang aku boleh bawak diri, ada family berdekatan, gaji tak banyak takpe la so far, and ada kawan2. other thing is, kalau aku decide nak pergi, aku akan tinggalkan semua tu, and kene start all over again, but without family. aku pernah mention, kalau boleh aku nak stay near dgn family. tapi untuk long term, aku tahu utusan offer better opportunity untuk future. that's the main priority jugak.

aku taknak yang dikejar takdapat, yang dikendong beciciran..






so semoga dapat petunjuk dariNya melalui istikharah..

No comments: