Friday, May 6, 2011

dah mmg style kot..

alhamdulillah. last friday lecturer aku dah datang buat site visit kt ST. semua berjalan lancar. bukan takat tu jek, aku present pun lancar jek. cot cet cot cet macam tikus nak terberak. cuak punye pasal. kehkehkeh. but thanks to miss lee yang selaku bidan terjun jadi supervisor aku that day. supervisor asal mano? patah kaki kot, MC. pfttt.. nasib baik lah review baik2. mcm aku ni wanita lindungan kaabah die puji *grinning*

aku tak pernah cerita lagi ek mcm mana aku intern semua. selalu bagi minor insiden jek yg terjadi. nanti lah. maybe next post.

the other minor story of my internship...

last Thursday, aku kene pergi buat time study dekat PSSO dept. fyi, ni la keje yang aku duk menghadappppp sepanjang intern. sume line department aku dah jejak. asal masuk jek orang pandang pelik. budak baru..budak baru..tu agaknye diorang pikir. aku jalan dgn kerek sambil pusing2 tali stop watch sambil muka penuh dgn misi, memuaskan hati LJ (supervisor yg patah kaki tadi). kasik taw sikit gua bukan operator aka minah kilang. operator kat sini cun2 belaka. walaupun kene pakai mask, tang mata tak kene tutup, tu pasal exaggerate gile diorang make up. eye liner tak lentik kat ujung tak sah. baju kalau tak Gussi pun tak boleh. tu dia the merging of Gucci and Guess.

ok stop kutuk orang.

selalu aku kalau buat time study, orang pandang aku pelik sambil buat muka "pehal?". aku buat keje sensorang. tak kacau orang. kalau kacau pun if machine stop functioning, jamming dan sebagainya. time tu aku kacau sesape suh betulkan. aku takde authority nak sentuh2 machine. penah sekali aku gatal sentuh jugak angkat tray, hambek kau tertumpah units (semiconductors) dari tray. lepas tu cepat2 masukkan balik *tengok kiri kanan*. bile operator lalu buat muka takde..takde..aku tak buat ape2.. sumpah pastu aku tak sentuh ape2 dah. mati kau, kantoi tu mau tak kene tendang aku. baru jadi trainee, belum ape2 dah buat hal.

yang aku perasan, dkt PSSO ni ramai technician hensem2. ok stop it rite there. aku bukan gatal. tu hakikat. setelah beberapa kali aku observe, yup mmg hensem walaupun pakai mask. tak tahulah kalau bukak macam mana. so mcm biase aku buatlah time study sambil tercongok kt depan machine bertemankan stop watch serta file itam keras aku. tgh khusyuk buat kerja..tetiba aku sorang mamat ni datang diri sebelah aku. pandang aku senyum. dalam hati aku pehal die ni..tapi cute jugak. aku gelabah ah tak boleh orang tenung aku mcm tu.

tetibe die bersuara..

die: akak buat ape ni kak.. (akaaaakkkkk??)

aku: mmm time study (time ni aku risau jek die tak paham time study tu ape. aku malas nk explain)

die: ohh ape tu? (kan betol aku cakap)

aku: hurmmm kire capacity machine..nk tgk processing time per unit.. (hopefully die paham..pahamlah!)

die: ohhh..kenapa x amik jek index kt screen ni.. (alhamdulillah die paham)

aku: ni kene praktikal punye..

dan perbualan kitoang berpanjangan sampai kt mana aku belaja, mak ayah keje ape, lalalala...

at first aku rasa awkward, but that guy ade good communication skill. aku cakap mcm tu pasal jarang aku boleh borak dgn stranger lama2 (especially guy) tapi kali ni aku boleh belah sikit. selalu aku borak dgn mesin jek. lagi2 kalau mesin tu jamming.

borak punye borak, gelak punye gelak (ceh!)

tetiba ade sorang minah kilang ni datang...

tetiba jek minah ni grabbed his jump suit at the chest part sambil merengek mcm mintak susu badan

"banggg mesin sana tu jammm..tgk kann.." sambil meneruskan tarikan kt dada mamat tadi

aku terdiam

hurmm okeh.

aku fahamlah sekarang.

korang paham tak?

maknenye this guy mmg sweet talker. semua minah kilang ke mana2 pompuan dtg situ die layan kaw2 punyelah. no no aku bukan buat assumption la..tapi..haa yela assumption la..come on la, maybe kalau die layan aku lama lagi agaknye aku pun boleh buat benda yg sama? sape tahu. (simpang malaikat 44)

atau pun..

memang budaya antara minah2 kilang seantero ST main tarik2 mamat kilang cmtu kot..or aku jek yang tak biasa? maybe..

ape2 hal pun gua agak turn off. habes buat time study. gua blah. huiyo emo.

dari ekor mata aku nampak cik polan tadi nak dtg balek.

sorry, i don't deal with prick.

bukan2 aku bukan perasan. tapi aku taknak la kang esok lusa ade cat fight between aku ngn minah kilang tadi. u know what i mean. matilah perasan. lalalala..

No comments: